chatgpt vs google

Panică la Google: amenință ChatGPT afacerile celui mai mare motor de căutare?

Succesul imens care a urmat lansării chatbot-ului ChatGPT, robotul conversațional creat de OpenAI, a fost urmat, așa cum era de așteptat, de un cutremur în cadrul companiei Google. Site-ul Business Insider, citând o înregistraare audio analizată de The Times, relatează că Sundar Pichai, directorul general al Google și al companiei-mamă Alphabet, a participat la mai multe întâlniri având ca temă strategia de Inteligență Artificială a Google, îndrumând mai multe grupuri din cadrul companiei să își reorienteze eforturile pentru a aborda amenințarea pe care ChatGPT o reprezintă pentru afacerile operate de cel mai mare motor de căutare de pe Internet.

E un adevărat „cod roșu” declanșat în interiorul Google, unde mai multe echipe, între care cele din cadrul diviziilor de cercetare și siguranță au fost îndrumate să schimbe vitezele către unele superioare pentru a ajuta la dezvoltarea și lansarea prototipurilor și produselor de Inteligență Artificială. O serie de angajați au fost însărcinați să construiască produse A.I. care generează artă și grafică, similare cu DALL-E, de la OpenAI, care este în prezent folosit de milioane de oameni.

Odată cu imensa creștere a populariții ChatGPT – care a adunat peste 1 milion de utilizatori la doar cinci zile de la lansarea sa publică din luna noiembrie – s-a pus automat întrebarea dacă și în ce fel acest model are potențialul de a înlocui motorul de căutare și, automat, de a afecta modelul de afaceri al celor de la Google privind veniturile din publicitate.

Întrebarea a venit în contextul în care Sridhar Ramaswamy, care a supervizat echipa de publicitate a Google între 2013 și 2018, a declarat că ChatGPT ar putea împiedica utilizatorii să dea click pe linkurile Google cu reclame, care au generat 208 miliarde de dolari în 2021, adică 81% din veniturile globale ale companiei-mamă Alphabet.

CITEȘTE ȘI
Tom Hanks, victimă a unei reclame deepfake. Ce sunt deepfake-urile și cum să ne protejăm de ele

Cu toate acestea, există opinii potrivit cărora oricât de impresionant ar fi, ChatGPT nu reprezintă o amenințare pentru Google. În primul rând, deoarece ChatGPT nu este un produs sau un serviciu, ci un instrument care poate fi folosit de alte companii și organizații pentru a-și îmbunătăți propriile produse și servicii. Mai exact, nu este ceva cu care consumatorii vor interacționa în mod direct sau pe care îl vor folosi zilnic, ci o simplă componentă, fără tente concurențiale.

Este, de asemenea, o tehnologie care poate fi ușor absorbită de platformele tehnologice existente pentru a evita orice potențială întrerupere a modelului de afaceri a celor de la Google. Acestea ar fi doar principalele două motive pentru care Google nu va fi amenințată în mod real de ChatGP, dar lista poate continua.

Google are pregătit un chatbot A.I. similar – denumit LaMDA (Language Model for Dialogue Applications) – pe care ezită însă să-l lanseze la apă din cauza marjei ridicate de eroare și a vulnerabilității la toxicitate verbală, lucruri care sunt sesizabile momentan și la ChatGPT. Rămâne de văzut însă ce va prezenta Google la conferința anuală a dezvoltatorilor săi, care se va desfășura, se pare, în luna mai a anului 2023.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top