Când apare ChatGPT-4

Când apare ChatGPT-4? Toată lumea A.I. așteaptă noua jucărie de la OpenAI

A trecut perioada de șoc în privința chatbot-ului ChatGPT-3 lansat de OpenAI spre finalul anului trecut și toată lumea așteaptă acum apariția lui ChatGPT-4, programată pentru 2023. Cu toate acestea, trebuie spus de la bun început că nu există încă o dată inițială legată de lansarea sau testarea beata a acestuia.

Ce înseamnă ChatGPT-4 și care sunt diferențele față de ChatGPT-3?

Când apare ChatGPT-4
Foto: Canva Photos

GPT-4 înseamnă Generative Pre-trained Transformer 4. Adică un sistem de inteligență artificială care poate crea texte asemănătoare cu cele produse de oameni. Care sunt diferențele între ChatGPT-3 și ChatGPT-4, se întreabă cei interesați de lumea A.I.? Ei bine, în timp ce actualul ChatGPT-3 are 175 de miliarde de parametri, ChatGPT-4 ar putea avea 1 trilion, sau chiar mai mult, potrivit unor rapoarte preliminare. În mod similar cu predecesorul său, Chat-GPT4 va fi capabil să răspundă la întrebări, să genereze conținut, să facă traduceri și să rezume texte.

Creșterea numărului de parametri – o măsură a complexității mașinii neuronale de a face lucruri utile – ar trebui să permită ChatGPT-4 să producă răspunsuri mai precise într-un ritm mult mai rapid. Această tehnologie alimentată de A.I. ar putea determina o schimbare majoră în economie, susțin unii experți.

În urmă cu mai bine de doi ani, OpenAI a lansat GPT-2, primul model care a demonstrat puterea rețelelor neuronale, impresionând experții prin calitatea generării de text natural. Succesorul său, GPT-3, lansat în 2020 (și deschis publicului larg la finalul lui 2022), a reprezentat un model mai mare și mai complex, care a oferit rezultate și mai puternice, nu doar prin generarea de texte, ci și de imagini, fișiere video și audio.

CITEȘTE ȘI
Midjourney a lansat Patchwork

Evoluția rețelelor neuronale a stat cam așa: în 1998, revoluționara rețea neuronală a lui Yann LeCun, denumită LeNet, avea 60.000 de parametri. Douăzeci de ani mai târziu, prima versiune a GPT de la OpenAI avea 110 milioane de parametri. GPT-2 – 1,75 miliarde, iar GPT-3 – 175 de miliarde.

Dacă e să ne referim la costul textului generat, acesta a scăzut rapid, în prezent el ridicându-se la o jumătate de cent pentru aproximativ 700 de cuvinte generate.

Cum rămâne cu Google?

Așa cum am dezbătut mai pe larg aici, o altă întrebare după lansarea publică a chatbotului gratuit a fost ce se va întâmpla cu Google? New York Times a semnalat că lansarea ChatGPT a determinat conducerea Google să declare un „cod roșu”, modelul demonstrându-și argumentul de a fi următorul mare perturbator al principalului motor de căutare, deoarece poate servi informații în propoziții clare și simple, mai degrabă decât o listă de linkuri de pe internet.

„Poate explica conceptele în moduri pe care oamenii le pot înțelege cu ușurință. Poate chiar să genereze idei de la zero, inclusiv strategii de afaceri, sugestii de cadouri de Crăciun, subiecte de blog și planuri de vacanță.” ChatGPT a fost lansat de un laborator de cercetare foarte activ, numit OpenAI, iar Google se numără printre multe alte companii, laboratoare și cercetători care au contribuit la crearea acestei tehnologii.

Când apare ChatGPT-4
Foto: Canva Photos

Însă experții consideră că gigantul Google ar putea avea dificultăți în a concura cu noile companii mai mici care dezvoltă acești chatboți, din cauza numeroaselor moduri în care tehnologia ar putea să-i afecteze afacerea.

Pe de altă parte, acest tip de înlocuitor pentru căutarea online ar putea să nu fie tocmai varianta cea mai potrivită pentru a furniza anunțuri de căutare digitală, care au reprezentat peste 80% din veniturile Google anul trecut. Iar dacă Google ar dispune de aceeași tehnologie, având un chatbot care ar răspunde la întrebări cu propoziții precise și concise, oamenii ar avea mai puține motive să dea click pe link-urile publicitare.

CITEȘTE ȘI
Microsoft vrea să adauge ChatGPT la Bing, motorul său de căutare

După cum a declarat Amr Awadallah, care a lucrat pentru Yahoo și Google și care acum conduce Vectara, un start-up ce construiește o tehnologie similară, „Dacă Google îți oferă răspunsul perfect la fiecare interogare, nu vei mai da clic pe nicio reclamă”.

Angajații de la Google au primit, de asemenea, sarcina de a construi produse de inteligență artificială, inclusiv cele care pot crea opere de artă și alte imagini, cum ar fi tehnologia DALL-E de la OpenAI, utilizată de peste trei milioane de persoane.

GPT-4, copilul care se auto-educă

Revenind la GPT-4, cine ar vrea să-și crească productivitatea cu un miliard de procente? Răspuns corect: toată lumea! Iar copilașul super-inteligent care se va naște în 2023 va fi capabil să învețe în permanență, spre deosebire de modelele de limbaj statice, de tip „o dată și gata”, pe care le avem azi.

Acesta este un element fabulos, deoarece GPT-4 va avea capacitatea de a genera noi cunoștințe de unul singur. Fabulos, dar și, pe alocuri, înfricoșător. Practic, nu vom mai putea trăi fără GPT-4: va fi ca și cum vom avea un cercetător A.I. în cadrul echipei, capabil să găsească în mod constant modalități de a se auto-educa fără niciun ajutor din partea noastră. Viitorul pare luminos dar, în același timp, intimidant.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top